O nas

O autorach

Serwis Rzeszów Podkarpackie tworzony jest przez prawdziwych praktyków, którzy wielokrotnie przetarli opisywane w serwisie szlaki, na własnej skórze doświadczyli jak to jest kąpać się w podkarpackich jeziorach oraz odkryli dawne greckokatolickie cerkwie, ruiny zamków i wiele innych miejsc. Wartością nadrzędną podczas tworzenia treści jest dla nas pisać o tym, co dobrze znamy oraz polecać to co godne uwagi.

Tworząc artykuły w większości bazujemy na swoich doświadczeniach, a gdy korzystamy ze źródeł, wybieramy wyłącznie sprawdzone i wiarygodne pozycje literatury i informacje pozyskane z tablic informacyjnych znajdujących się w terenie przy poszczególnych atrakcjach. Wszystko po to, aby czytelnicy serwisu mogli na naszych treściach w pełni polegać.

Wszystkie artykuły regularnie aktualizujemy i stale poddajemy korekcie, gdy tylko stan faktyczny tego wymaga. Wierzymy, że stawiając na jakość, tworzymy wyjątkowe miejsce w sieci, które w dobie szumu informacyjnego jest rzetelnym i wiarygodnym źródłem informacji o ciekawych miejscach i wszystkim co związane z województwem podkarpackim.

O serwisie

RzeszowPodkarpackie.com to regionalny serwis turystyczny prezentujący najciekawsze atrakcje, tajemnicze zabytki i nietypowe miejsca w Rzeszowie oraz całym województwie podkarpackim. Portal kierowany jest zarówno do osób mieszkających na Podkarpaciu, jak i wszystkich spoza regionu. Celem serwisu jest budowanie świadomości potencjału turystycznego województwa i zaszczepienie chęci do jego odkrywania, a także wskazywanie tych miejsc, które realnie warto odwiedzić.

W ramach portalu poznasz wszystkie najważniejsze krainy i ich atrakcje. Odkryjesz tajemnicze ruiny zamków, zobaczysz wyjątkowe przyrodnicze osobliwości i zwiedzisz najchętniej odwiedzane miasta tego regionu, które pokazują, że ważne atrakcje Podkarpacia to nie tylko Bieszczady, a zielone województwo w południowo-wschodniej Polsce, to często wybierany kierunek turystów z całej Polski.

Historia serwisu

Co było zanim powstał serwis Rzeszów Podkarpackie? Wszystko zaczęło się od pasji do podróżowania i zwiedzania naszego pięknego, zielonego regionu - Podkarpacia.

Dlatego 16 grudnia 2020 roku powstał nasz instagramowy profil @rzeszowpodkarpackie zrzeszający społeczność sympatyków Podkarpacia i jego atrakcji.

Szybko rozwijający się profil stał się bodźcem do dalszego rozwoju, którego kolejnym krokiem było utworzenie strony internetowej o takiej samej nazwie. Od pomysłu do realizacji minęło niewiele ponad tydzień. I tak dnia 23 kwietnia 2022 roku wypuściliśmy naszą stronę w świat. Serwis szybko zaczął zbierać pierwszych czytelników, a nowopowstające artykuły już w trzecim miesiącu dzialalności przyciągały ponad 3 tysiące czytelników miesięcznie.

wykres z Google Analytics
Wykres wyświetleń serwisu Rzeszów Podkarpackie po dwóch miesiącach od powstania. Źródło danych: Google Analytics

Wraz z czasem powstawały nowe artykuły, dlatego podzieliliśmy je według regionów i umieściliśmy w działach: Beskid Niski, Bieszczady, Dolina Sanu, Rzeszów i okolice oraz Roztocze. A widząc, co czytelników ciekawi najbardziej, wprowadziliśmy też drugi podział po atrakcjach, wyróżniając m.in. jeziora, punkty widokowe, czy wodospady.

Byliśmy jednak świadomi, że wiele wspaniałych miejsc kryje się też w sąsiadujących województwach, dlatego utworzyliśmy dział Z Rzeszowa do obejmujący najciekawsze atrakcje spoza Podkarpacia, do których łatwo dotrzeć z centrum naszego regionu.

Podróżując zorganizowaliśmy wiele wycieczek, poznaliśmy dużo ciekawych miejsc, zaplanowaliśmy niejeden wypad w góry, czy zwiedzanie miasta, a z naszych porad korzysta co miesiąc 19 tysięcy użytkowników. Prowadzimy serwis z pasją, dzieląc się naszym doświadczeniem i dając czytelnikom wiedzę o najciekawszych atrakcjach regionu.

wykres z Google Analytics
Wykres przedstawia sierpniowe (sierpień 2023) statystyki szczytowego miesiąca. Źródło danych: Google Analytics